Kinderdijk app en website

Een belangrijke rol in het visitormanagement is weggelegd voor de Kinderdijk website en app. Hoe meer toeristen vooraf online een ticket kopen, hoe meer grip er komt op de bezoekersstromen. Piekdagen zien we dan eerder aankomen.

De Kinderdijk app (Kinderdijk UNESCO Officieel) is vanaf de lancering in 2018 nu zo’n 15.000 keer gedownload. De app staat boordevol praktische (reis)informatie. Er worden vooral alternatieven voor de auto gepromoot, zoals de Waterbus. De meeste content is er in zeven talen: Nederlands, Engels, Mandarijn, Frans, Duits, Spaans en Italiaans.

Ook biedt de app diverse audiotours aan voor jong en oud, en is er veel achtergrondinformatie te vinden over de molens en de omgeving. De gemeenten Alblasserdam en Molenlanden zijn aangehaakt bij het verder ontwikkelen van de app.

Naast de app is de website – in de talen Nederlands, Engels en Mandarijn – het andere online-instrument. De verwachting is dat in 2019 zo’n 15 procent van het totaalaantal betalende bezoekers online een ticket aanschaft. De Stichting Werelderfgoed Kinderdijk zet ook in 2020 vol in op het stimuleren van de onlineverkoop en het gebruik van de app.

Planning
  • 01 maart 2018 / Lancering app Kinderdijk UNESCO Officieel
  • 01 april 2019 / Uitbreiding app met fiets- en wandelroutes en hotspots